كمك مالی شاه عربستان سعودی به تروریست های سوری
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، شاهزاده 'احمد بن عبدالعزیز ' وزیر كشور عربستان خبر از جمع آوری 72.33 میلیون دلار در جنبشی داد كه هدف از آن حمایت از مردم سوریه ادعا شده است.

بر پایه این گزارش، ملك عبدالله شخصا 20 میلیون ریال سعودی (5.3 میلیون دلار) به این جنبش كمك كرد.

از سوی دیگر شاهزاده 'سلمان بن عبدالعزیز' ولیعهد عربستان كه وزیر دفاع و معاون نخست وزیر نیز هست، 2.6 میلیون دلار كمك كرده است.

عربستان به طور مكرر حمایت خود را از گروه های مسلح تروریستی در سوریه ابراز داشته و خواستار سرنگونی دولت 'بشار اسد' رئیس جمهوری این كشور است.

كارشناسان می گویند، مبالغ جمع آوری شده در جنبشی كه هدف از آن از سوی سعودی ها حمایت از مردم سوریه خوانده است، در مسیر حمایت تسلیحاتی و مالی از تروریست های این كشور هزینه خواهد شد.

گزارش برخی منابع حكایت از آن دارد كه عربستان با طولانی شدن مقابله شورشیان مسلح علیه دولت سوریه،هر روز بر چتر حمایتی خود بر شورشیان از جمله كمك های مالی به مخالفان دولت سوریه، ایجاد زمینه و امكانات رسانه ای و تبلیغاتی به مخالفان و ارتباط دادن سران مخالفان به رسانه‌های بین‌المللی گسترده است.

گسترش حمایت های عربستان از مخالفان دولت سوریه درحالی صورت می گیرد كه فشار رسانه‌ ای برخی مطبوعات و شبكه های تلویزیونی تحت مالكیت عربستان مثل شبكه تلویزیونی العربیه، الحیاه و الشرق الاوسط علیه دمشق بطور روز افزونی رو به افزایش است .

مترجمام**9200**2047**





:: برچسب‌ها: برلین , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: